lørdag den 24. august 2013

Plantefarvning

Det er nu der kan høstes, rigtig mange planter til at farve med. Jeg valgt at prøve med tagrør.
Jeg havde 255 gr garn som jeg ville prøve med. Jeg bejdsede med alun. Jeg brugte hele planten, det bliv til denne lime grønne.
Hvis den skulle have været mere mørkegrøn, så skulle jeg kun have haft brugt blomsten. Men det må blive næste gang. Jeg har ikke mere garn tilbage, så nu må jeg igang med at spinde. Heldigvis har jeg 6 sække uld stående, så det er bare om at komme igang. Jeg når nok ikke at få lavet så meget garn at jeg kan nå mere farvning i år, øv.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Farvning med Avocado

Jeg har i en periode eksperimenteret med at farve forskellige garn typer med Avocado. Det har været rigtigt spændene at se hvilke farver d...