mandag den 12. august 2013

Strikkemaskine 2

Lidt mere om min start med min strikkemaskine. Jeg begyndte at søge efter opskrifter, det var svært, at finde. Så jeg måtte lave mine egne. Første lave strikke prøve tælle op, udregne ærmegab osv. Når jeg så begyndte at strikke på maskinen så var det ikke altid at det passede alligevel. Så måtte jeg pille op. Ja jeg blev helt god til at pille op. Nu ville jeg så til at lærer at stikke mønster, igen blev det til børnebørnene.


Nu synets jeg at det begyndte at gå så, nu måtte jeg prøve, et større arbejde en trøje til min selv.


Den er bare så dejlig at have på.  Her er så min seneste jakke.






Nu er jeg gået lidt i stå. Jeg vil gerne lave noget mere så jeg bliver bedre, men jeg vil jo også gerne ha at det jeg laver bliver brugt. Jeg kan jo ikke blive ved med at strikke til mine børnebørn, de kan jo ikke nå at gå med det. Jeg har masser af garn nu er det bare ideerne. Men det skal nok komme.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Farvning med Avocado

Jeg har i en periode eksperimenteret med at farve forskellige garn typer med Avocado. Det har været rigtigt spændene at se hvilke farver d...